måndag 21 januari 2008

Inga vilopauser just nu.

Just nu är jag som ett rö.
Minsta bris böjer mig i sin riktning.
Livet rör sig så fort
skiftar ständigt skepnad
och jag förs fram igenom det
utan att kunna bestämma riktning eller mål
för rörelsen.

Glädje och ledsamhet avlöser varandra
i mitt inre med så snabba kast
att jag inte hinner förutse dem
förbereda mig för dem
se klart genom dem
eller riktigt återhämta mig från dem.

Igår var en jobbig kväll
som med hjälp av en underbar vän
till slut var förbi och ersatt av en morgondag.

Men så snabbt det kan vända!
Som om nån slagit upp ett fönster
på vid gavel
svepte glada känslor in i mig igen
som en välbehövd vårbris.

Kursen började igen
och katalogisering visade sig vara ett logiskt mysterium
som jag inte kan vänta på att få utforska och bemästra.
(Hur nördigt detta än kan låta)
Jag är för övrigt så oändligt glad
att få gå igenom den här utbildningen
tillsammans med människor
vars närvaro fyller luften
med sin styrka, glädje och vänlighet.

Ikväll är jag glad.

Inga kommentarer: