onsdag 12 november 2008

And then I see a darkness.

Tröttheten börjar smyga sig på
och jag vill inte så mycket alls.
Men ett litet kort i plast för yoga och pilates
för själen (och för annat också)
gör förhoppingsvis susen.
Fina E ska få sällskap
på simbanor och pilatespass
och min rygg ska bli starkare
och min ork mer.

Bloggerskan jonglerar mycket just nu
inte mer än andra
kan tänkas
men lite mycket för mig.

Jag är en duktig flicka som
minns små detaljer, ser stora drag
läser sin litteratur,
sällan ger ett nej,
skriver sina texter,
tar sig frivilligt an nytt och mer,
passar andras barn,
hinner med,
kommenderar i stt hus,
med alla andras bästa ofta först

och liten trött tagg i själen.

Och det helt enkelt förbannat svårt att inte vara sådan.

Frid behövs en stund då och då i virveln av stunder.
Varm choklad, soffa och filt, tv utan mening, böcker i knät som inte egentligen behöver läsas, tända ljus, mat lagad av någon annan, bara mannagrynsgröt till middag, sällskapsspel och vin i raggsockor, lagom långa promenader till bassäng eller yogamatta, pannpussar, frukt- och nötmix i stora byttor och varma fingervantar på kalla mornar.

Inga kommentarer: