måndag 17 november 2008

Supercalifragilisticexpialidocious

Fördelen med att läsa till bibliotekarie är att det finns en finfin klyschig identitet att sjunka ner i och låta sig omfamnas av. Synnerligen praktiskt vid tillfällen. Här behövs inga ursäktanden vilka kulturtantsannoterade tilltag man än tar sig för.
Som det här till exempel:


Så imorgon är det därför dags för fina klänningar, rosor på kinderna och trotsande av csn-budgetar för fyra bibliotekarieflickor ute på födelsedagsfirande!

Bilden är GöteborgsOperan.

3 kommentarer:

M sa...

Vilket konstigt ord. Vad betyder det?

Amanda Glimstedt sa...

Hej!

Det betyder:

http://www.youtube.com/watch?v=U3zAbQ0aMK8

M sa...

Alltså..neej! Den där kvinnan har alltid gett mig "the creeps", även innan jag började läsa skriva och förstå engelska.

Antar att det påminner om när min arma moder var på "gåborthumör" eller när det skulle till att komma "främmat" hem till oss. Hon var så överfriskande hurtig och sminkig och parmfymig och glansig i blicken och inte alls den mjuka, lugna mamma jag var van vid. Dessutom misstänkte jag alltid att hon gillade när andra män än pappa pratade sådär extra vinkelivinkigt med henne och det gjorde lite ont i magen.

...och nu kom jag på att jag antagligen ärvt den genen av ömma moder.. oopps.