söndag 11 maj 2008

Förvirring och trevligheter.

Sen valborg flyter tillvaro fullständigt. Bristen på föreläsningar skapar en inte helt disciplinerad vardag. Vilken dag? Vilken tid? Vilka saker att göra? Vem vet? Ser nästan fram emot att det ska bli lite kallare så att det dekadenta filt-i-trädgård-eller-park-tillvaron får en välbehövlig ände!

Har gett mig på litteraturlistan från min litt.vet. A-kurs igen. Hastade lite igenom böckerna då och har slagit mina lovar runt böckerna i bokhyllan ett tag. Hade egentligen tänkt göra det till ett sommarprojekt, men när nu vädret uppenbarligen tror sig vara sommarväder och inte vårväder får väl jag anpassa mig. Så nu har jag näsan i Madame Bovary (fuskar lite med tidslinjerna så här på egen hand - grekerna får vänta).

Det andra jag slår lovarna kring är byttan med surdeg i kylen införskaffad på A-K:s grymma bageri! Mitt förra (och hittills enda) försök slog ju så sisådär väl ut , så mina känslor gentemot den grå bubbliga massan i min kyl är en blandning av barnslig förtjusning, djup respekt och småskraj allienation. Men idag (och i ett par dagar framåt) är det den och jag. Men först ska det fejas och traskas neråt till gangsterland med en kasse kläder till Myrorna. Och luktas på nån blomma på vägen!

Inga kommentarer: