måndag 18 juni 2007

Halveringstiden för kännedom om ens universitets geografiska lokalisering kan nu fastställas till varandes mindre än 11 år.

Skulle kunna skriva något om affären herr Littorins akademiska referenser.
http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_15856045.asp
Påbörjade faktiskt en text.
Men det blir bara en massa insparkande av öppna dörrar.
En massa rajerande över vissa folkpartistiska hjärteidéer som "Hårdare Tag Mot Fuskare", "Mer Krav I Skolan".
En ingånde analys av uttalandet " Jag kommer inte ihåg var universitetet ligger, det var i USA och det var elva år sedan."
Osv osv
Så det får vara.
Det finns nivåer som är för låga.
Även om de är förförande inom räckhåll...

Uppdatering: Ja, Littorin är moderat. Hmm, jag har visst svårt att uppfatta skillnader mellan våra ledande högerpolitiker. En miljöpartist skiljer sig i sin retorik från en socialdemokrat och en vänsterpartist. Men för mig känns högern just nu som en enda grå massa med akut brist på nyansskilnader.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jajaminsann, nu får vi så smaskiga fakta!
Envar med huvudet på skaft och insikt i arbetsmarknaden kan väl räkna ut at denne Littorin är en praktnolla.
Det har vi ju kunnat iakttaga sedan han blev tillsatt!
Hovnarren gråter och skratter - igen!

Anonym sa...

Jag tror du letar efter ordet 'halveringstid'. Det kan dessutom vara bra att veta att Littorin är moderat, inte folkpartist.

Försöker man som du ironisera över någons bildning eller utbildning kan man ju börja med att minnas det där med stenar i glashus ...

Anonym sa...

eller varför inte kasta hela rackarns glashuset på stenen. Som vissa moderater - OCH folkpartister. Fast egentligen var det väl inte riktigt den politiska beteckningen som var viktig här... Eller?

Anonym sa...

Lika mycket bluff och båg som den moderata "handelsministern"

Ni vet hon som hade polska pigor i källaren, 15 mille i fastigheter och inte hade råd att betala skatt på tjänstefolkets lön..

Paris Hilton verkar ju rätt kunnig och intelegent i jämförelse..

Amanda Glimstedt sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Amanda Glimstedt sa...

Anonym 2:
Tack för uppmärksammandet av min temporära ordblindhet. Åtgärd har vidtagits. Och otroligt slarvigt att skriva fel parti.

Men att ironisera över Littorins potentiellt falska utbildning anser jag (om saken nu är som den onekligen ser ut att vara) mig ha rätt till. Så vitt jag vet har ingen någonsin ifrågasatt Göteborgs Universitets examinationsrätt i humaniora. Mina högskolepoäng är a) odiskutabelt ärligt förtjänade och b) imhämtade utan en massa gap om att alla människor runt omkring mig behöver stramas upp.