tisdag 17 april 2007

Fastlandet tur och retur

Fixar-dag idag. Tur att jag har min pålitliga cykel.
Idag ska den få ta mig över bron från min ö till UB för boklån (nyinkommen bok om Cavendish och litterära genrer).
Sen till Monki på S. Larmgatan för att få ersätting för att fodret på den nya fina, fina Audrey Hepburn-vårjackan inte höll mer än två dagar.
Sen till Vasaplatsen för att äntligen (efter snart 2 år) få mina engelska poäng validerade i jakten på min fil.kand.
Sen tillbaka till ön till koloniklotten för trimmning av lavendelbusken (tack mamma för råden!) och lite planering och rensning av örtlandet. Vill ha vallmo, rosmarin och fänkål! Måste nog kika på jordgubbarna också.
Men nu, lite yoghurt och musli.
Monica Zetterlunds ackompanjerar.
Balkongdörren öppen.
Soligt och fint ute.
Lätt i själen.

Inga kommentarer: